Menü Bezárás

Kezdő lépések az életmódváltáshoz

Rengeteg fórumon olvashatunk különböző tanácsokat a sikeres életmódváltás elsajátítás reményében.
Volt már neked is olyan érzésed, hogy néha ezek a tanácsok ellent mondanak egymásnak?

Akkor ez a bejegyzés neked szól!

Kerüld a finomított szénhidrátokat!

Ide tartozik minden fehér liszttel készült étel: kenyér, tészta péksüti, fánk stb… Ezek az ételek nem csak elhízást okoznak, de könnyen megemelik a vércukor szintet, majd hamar újra éhséget okoznak.

Törekedj házi kovászos/teljeskiőrlésű/graham/tönköly/rozslisztel készült ételek közül választani, illetve sütésnél zablisztet, graham lisztet, teljeskiőrlésű lisztet, vagy rizslisztet részesítsd előnyben.


Kerüld a cukros, light üdítőitalokat!

Az egyik legrosszabb dolog, amit tehetsz a testeddel, az a túl sok cukor fogyasztása. Rengeteg kutatás bebizonyította, hogy hozzájárul az elhízáshoz, a 2-es típusú cukorbetegséghez, a szívbetegséghez és a fogszuvasodáshoz.  Magas cukor tartalommal rendelkeznek az “legegészségesebbnek” tűnő italok is (pl.gyümölcslevek, limonádék).

Figyeld meg miből áll a napi folyadékfogyasztásod! Naponta minimum 2-3 liter folyadékot próbálj fogyasztani (víz, citromos víz, gyömbéres víz, borsmenta tea, hársfa tea, kamilla tea, citromfű tea).


Kerüld a gyorskaját!

Tudjuk jól, hogy a feldolgozott élelmiszerek, vagyis az iparilag előállított ételek, amelyeket eredeti állapotukhoz képest megváltoztatva eszünk, általában magas cukor, szénhidrát és zsírban tartalommal rendelkeznek. Emellett rengeteg bennük az adalékanyag is.

Találd ki előre, hogy mit fogsz másnap enni, így elkerülöd annak az esélyét, hogy megéhezel és csak a gyorskaja jöhet szóba. Ahhoz, hogy sikeres legyél az életmódváltásban, rendszert kell bele építened.


Kerüld a cukros édességet!

Azért mert valami egészséges, nem biztos, hogy bele illik az életmódváltásunkba és ráadásul mértéktelenül fogyaszthatjuk. Ezektől az ételektől nem fogunk kapni elegendő energiát, és hamar újra éhesek leszünk, arról nem is beszélve, hogy mennyi kalóriát tartalmaznak.

Tanuld meg az ételek összetevőit és bátran készíts változatos, finomságokat!


Kerüld a bő olajban készült ételeket!

Sajnos a bő olajban elkészített ételek rengeteg olajat szívnak magukba a sütés közben (pl: panírozott ételek), így még egy “fittebb” verzióban elkészített étel is a végére kalóriabombává válik.

Bő olajban sütés helyett válaszd a grillezést vagy süss sütőben és használj olaj spray-t, olíva olajat.